Reklamacja dla sprzedawców

Julia Szczęsna-Ziętkowska

Radca Prawny

LL.M. Master of Laws in International Commercial Law.

Prowadzę kancelarię prawną w Gdańsku, w której pomagam klientom biznesowym. Współpracuję ze spółkami i przedsiębiorcami z branży energetycznej, budowalnej i usługowej. Pomagam w tworzeniu, analizie, zabezpieczaniu umów, w tym anglojęzycznych, a także reprezentuję moich klientów w postępowaniach sądowych w sprawach z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego i administracyjnego.

Zobacz co mogę dla Ciebie zrobić.

Jestem tu, żeby Ci pomóc.

Zawsze możesz umówić się na konsultację w kancelarii lub online.

Polub fanpage, a także zasubskrybuj YouTube gdzie zobaczysz jak rozumieć prawo i umowy, by z nich korzystać i jak unikać pułapek prawnych w umowach.

Naprawa gwarancyjna – 5 istotnych zasad związanych z dostarczeniem rzeczy przy naprawie gwarancyjnej.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Naprawa gwarancyjna wymaga, by gwaranta i kupujący/uprawniony ze sobą współdziałali. Oznacza to, że tak, jak gwarant ma pewne obowiązki związane z naprawą gwarancyjną, tak i kupujący nie jest z nich…

Karta gwarancyjna – 5 postanowień, których gwarant dowolnie uregulować nie może.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Karta gwarancyjna - zawiera postanowienia istotne z punktu widzenia gwaranta. Może on bowiem w miarę dowolnie regulować swe obowiązki i prawa kupującego, uprawnionego z gwarancji. Są jednak pewne reguły, których…
Rękojmia a gwarancja_Julia Szczęsna-Ziętkowskajpg

Rękojmia, a gwarancja – 3 istotne różnice, o których warto, by pamiętał każdy sprzedawca.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Jaka jest różnica między rękojmią, a gwarancją? Czym różnią się od siebie te dwa uprawnienia kupującego (uprawnionego z gwarancji)? Jakie rodzą obowiązki dla sprzedawcy i gwaranta? Czy można je sprowadzić…

5 Istotnych kwestii, o których warto pamiętać, tworząc warunki gwarancji.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Jeśli jesteś gwarantem - niezależnie czy jako sprzedawca, producent, wytwórca itp. - tworząc warunki gwarancji  warto, byś wiedział, co z pewnością warto w niej ująć. Oczywiście nie będę w tym…
Okres rękojmi za wady_Julia Szczęsna-Ziętkowska

Okres rękojmi za wady, czyli 3 ważne zasady sprzedawcy, o których warto pamiętać, by uniknąć pułapki.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Dlaczego na pytanie jaki jest okres rękojmi za wady można uzyskać kilka odpowiedzi? Terminy przy rękojmi - to tak naprawdę regulacja kilku typów terminów. Dlaczego znajomość każdego z tych terminów…
Przedsiębiorca na prawach konsumenta_Julia Szczęsna-Ziętkowska

3 Dobre praktyki sprzedawcy gdy reklamację składa przedsiębiorca na prawach konsumenta

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Przedsiębiorca na prawach konsumenta to nowa "kategoria" kupującego, który zyskał część praw konsumenta. Od 01 stycznia 20201 r. taki kupujący teoretycznie może więcej. Teoretycznie, ponieważ sprzedawca nadal ma pewne pole…
Rękojmia w sprzedaży_Julia Szczęsna-Ziętkowska.png

Rękojmia w sprzedaży – czym jest i na czym polega jej fenomen?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Rękojmia w sprzedaży to odpowiedzialność osoby, która sprzedaje rzeczy, jeśli okaże się, że mają one wadę. Chodzi o wady fizyczne lub prawne. Z reguły najczęściej i najłatwiej wykryć wady fizyczne.…
Modyfikacja rękojmi_Julia Szczęsna-Ziętkowska

3 Istotne zasady sprzedawcy dokonującego modyfikacji rękojmi.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Modyfikacja rękojmi - 3 istotne zasady, o których warto pamiętać, by dokonać tego w sposób ważny i skuteczny. Modyfikacja rękojmi jest prawem sprzedawcy, z którego wystarczy umiejętnie korzystać. Umiejętnie tzn.…
podstępnie zatajona wada_Julia Szczęsna-Ziętkowska

Co oznacza podstępnie zatajona wada, czym różni się od wady ukrytej i jakie powoduje konsekwencje dla sprzedawcy?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
"O umowach w dwóch słowach" to nowa cykliczna seria merytorycznych mini-szkoleń o umowach, a dokładnie o tym jak sprawnie i strategicznie z nich korzystać, unikając pułapek. Pigułka wiedzy i wskazówek.…
wyłączenie rękojmi_Julia Szczęsna-Ziętkowska

5 Sytuacji, w których wyłączenie rękojmi nie działa.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Wyłączenie rękojmi, to prawo sprzedawcy, z którego może - pod pewnymi warunkami - swobodnie skorzystać.  Sprzedawca bowiem ma możliwość zmienić lub ograniczyć uprawnienia wynikające z przepisów w zakresie rękojmi. Może…

Jak liczyć termin odpowiedzi na reklamację?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
"O umowach w dwóch słowach" to nowa cykliczna seria merytorycznych mini-szkoleń o umowach, a dokładnie o tym jak sprawnie i strategicznie z nich korzystać, unikając pułapek. Pigułka wiedzy i wskazówek.…

5 Błędów popełnianych przez sprzedawców przy liczeniu terminów w rękojmi.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Terminy w rękojmi to kwestia, która wraca jak bumerang. I nie chodzi tylko o punkt widzenia kupujących, ale także sprzedawców. Sprzedawcy bowiem muszą zważać na wiele z nich. Z jednej…
instrukcji reklamacji_Julia Szczęsna-Ziętkowska

Kiedy brak instrukcji może być podstawą zasadnej reklamacji?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
"O umowach w dwóch słowach" to nowa cykliczna seria merytorycznych mini-szkoleń o umowach, a dokładnie o tym jak sprawnie i strategicznie z nich korzystać, unikając pułapek. Pigułka wiedzy i wskazówek.…
Instrukcja_Julia Szczęsna-Ziętkowska

3 Błędy sprzedawców przy wydawaniu instrukcji, skutkujące reklamacją klienta?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Instrukcja musi być wydana, gdy jest konieczna do należytego korzystania z rzeczy, zgodnie z jej przeznaczeniem. To wydaje się niby takie oczywiste, ale kto powinien ocenić czy akurat w danym…
zwrot pieniędzy za zakupiony towar

Kiedy kupujący nie może żądać zwrotu pieniędzy za zakupiony towar, mimo wady ?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
"O umowach w dwóch słowach" to nowa cykliczna seria merytorycznych mini-szkoleń o umowach, a dokładnie o tym jak sprawnie i strategicznie z nich korzystać, unikając pułapek. Pigułka wiedzy i wskazówek.…
Odstąpienie od umowy gdy niezgodność towaru

3 Sytuacje, w których kupujący nie może odstąpić od umowy, mimo wady.

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Kupujący ma prawo odstąpienie od umowy gdy ujawniła się wada, ale pod pewnymi warunkami. Uprawnienie to bowiem nie jest absolutne i niczym nieograniczone.  Wada musi być istotna. Ponadto nawet jeśli…

Czy sprzedawca odpowiada za uszkodzoną paczkę i jaki ma to związek z rękojmią?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
"O umowach w dwóch słowach" to nowa cykliczna seria merytorycznych mini-szkoleń o umowach, a dokładnie o tym jak sprawnie i strategicznie z nich korzystać, unikając pułapek. Pigułka wiedzy i wskazówek.…
Uszkodzona paczka_Julia Szczęsna-Ziętkowska

Kiedy uszkodzona paczka może być podstawą reklamacji do sprzedawcy?

| Reklamacja dla sprzedawców | Brak komentarzy
Jeśli uszkodzona paczka ze sprzedanym towarem dociera do klienta, to sprzedawca może za to odpowiadać. Wszystko zależy od tego kto kupił oraz kto wybrał przewoźnika, a także czy sprzedawca prawidłowo…